Байдън наема Meme Master за кампанията за 2024 г.
Кампанията за преизбиране на президента Джо Байдън търси експерт по мемовете, за да привлече избирателите от поколението Z.
Кампанията „Байдън за президент“ (Biden for President – BFP) е публикувала обява за работа за „мениджър на партньори“. Този човек ще се занимава с „ежедневните операции по ангажиране на най-добрите страници за съдържание и мемове в интернет“.
Екипът на Байдън ще плаща на мениджъра на мемоари, базиран в Уилмингтън, Делауеър, между 65 000 и 85 000 долара годишно. Тази заплата е малко над средното заплащане за дигитални маркетолози в САЩ, според Indeed.
Основната работа на мемеджера на Байдън е да управлява взаимоотношенията с дигитални медийни компании, подкастъри и „меме страници“ в различни социални медийни платформи.
Екипът на Байдън и преди е използвал мемета. В началото на 2022 г. те прегърнаха мема за лазерните очи на „Тъмния Брандън“, за да накарат 81-годишния Байдън да изглежда като интернет специалист.
През февруари Байдън говори за мема „Тъмния Брандън“ в предаването „Късна нощ“ на Сет Мейърс. Той шеговито каза: „Адски се възмущавам от него“, преди да си сложи тъмни авиаторски слънчеви очила.
Байдън отново носеше слънчевите очила и спомена за мема под одобрителните възгласи на публиката по време на вечерята на кореспондентите в Белия дом през април.
Този ход е част от усилията на Байдън да се свърже с по-младите избиратели.
Много демократи също промениха възгледите си за криптовалутите. Тази промяна изглежда следва подкрепата на Доналд Тръмп за нея, който се опитва да спечели гласове.
Тръмп също е запознат с меметата. Неговата снимка от август 2023 г. стана вирусна, след като той беше обработен в затвора на окръг Фултън за четвъртото си обвинение.
Кампанията му бързо започна да продава тениски, чаши и други артикули с тази снимка. През декември те пуснаха и колекция от незаменими жетони (НЗЖ) „MugShot“.
В началото на май мемекоинът на тема „MAGA“ на Тръмп придоби популярност след неговите прокрипто коментари.